Waddenspecial National Geographic › City of Talent

Waddenspecial National Geographic

Waddenspecial National Geographic

Waddenspecial National Geographic

di, 22 mei 2018

Vandaag (22 mei) landt de National Geogrpahic special ‘Schoonheid van de Wadden’ bij ruim 42.000 adressen in Nederland op de deurmat. En in juni krijgen de 17.000 lezers van National Geographic Traveler de special ook nog eens thuis bezorgd. In de special vind je prachtige foto’s van ecoloog en filmmaker Ruben Smit.

De Wadden in een geel kader. Dát is de unieke special van National Geographic over het waddengebied. Een uniek stuk natuur en niet voor niets uitgeroepen tot Unesco Werelderfgoed. In de special is dan ook veel aandacht voor duurzaam beleven van de Waddenzee- en de kust, de bijzondere natuur en het rijke dierenleven.

‘Schoonheid van de Wadden’ komt voort uit het INTERREG / EU project ‘Wadden-Agenda’. Het grensoverschrijdende project zet zich in voor de bescherming en het behoud van de Waddenzee en het Waddengebied, onder andere door de inzet van duurzaam toerisme. Het project is gebaseerd op de strategie “duurzaam toerisme in de bestemming Waddenzee”, een publicatie uit 2014 die in samenwerking met natuurbescherming en toeristische organisaties tot stand is gekomen. Binnen het project werken zes partijen uit twee landen samen, Marketing Groningen en de provincie Friesland zijn de Nederlandse partners.

De Wadden in een geel kader. Dát is de unieke special van National Geographic over het waddengebied. Een uniek stuk natuur en niet voor niets uitgeroepen tot Unesco Werelderfgoed. In de special is dan ook veel aandacht voor duurzaam beleven van de Waddenzee- en de kust, de bijzondere natuur en het rijke dierenleven.

‘Schoonheid van de Wadden’ komt voort uit het INTERREG / EU project ‘Wadden-Agenda’. Het grensoverschrijdende project zet zich in voor de bescherming en het behoud van de Waddenzee en het Waddengebied, onder andere door de inzet van duurzaam toerisme. Het project is gebaseerd op de strategie “duurzaam toerisme in de bestemming Waddenzee”, een publicatie uit 2014 die in samenwerking met natuurbescherming en toeristische organisaties tot stand is gekomen. Binnen het project werken zes partijen uit twee landen samen, Marketing Groningen en de provincie Friesland zijn de Nederlandse partners.

Geen abonnee van National Geographic, maar wil je de special toch lezen? Dat kan! Bestel of download hem hier.