Noorden als vierde ‘mainport van Nederland’; dat wil Top Dutch › City of Talent

Noorden als vierde ‘mainport van Nederland’; dat wil Top Dutch

Noorden als vierde ‘mainport van Nederland’; dat wil Top Dutch

Noorden als vierde ‘mainport van Nederland’; dat wil Top Dutch

ma, 5 februari 2018

Ken je de campagne ‘Top Dutch’ nog? Deze richtte zich op Tesla om hier in het Noorden zijn Gigafactory te vestigen. Vanavond geven de drie gedeputeerden Economische Zaken van de drie noordelijke provincies samen met ondernemers het startsein voor de derde Top Dutch-campagne.

De derde campagne – met als codenaam ‘Electrify’- is de laatste van de campagnes waarin Top Dutch zich richt op Tesla om zich in het Noorden te vestigen. De eerste twee campagnes waren enorm succesvol en nu willen de initiatiefnemers de campagne vooral richten op ‘de business die hier voor het oprapen ligt’. Volgens hen wordt in de Top-Dutch regio namelijk volop geïnvesteerd in elektrificatie. Daardoor is Top Dutch niet alleen interessant als regio voor een Gigafactory als Tesla, maar ook om zaken te doen.

De komende twee jaar focust Top Dutch zich met nieuwe campagnes op een nieuwe ambitie: Noord-Nederland als vierde mainport van Nederland profileren op het gebied van vergroening in digitalisering.