Nieuw belevenisevenement gaat van start in MartiniPlaza: Future Talent Experience

Nieuw belevenisevenement gaat van start in MartiniPlaza: Future Talent Experience

Nieuw belevenisevenement gaat van start in MartiniPlaza: Future Talent Experience

do, 9 april 2015

Op vrijdag 10 april gaat vanaf 9.00 uur een nieuw tweedaags belevenisevenement van start in MartiniPlaza Groningen: Future Talent Experience (FTE). Het ontdekken en benutten van talent staat hierbij centraal. Doel is het vergemakkelijken van keuzes, met name bij jongeren (denk aan profielkeuze, studiekeuze en beroepskeuze). De allereerste editie van FTE is op vrijdag 10 en zaterdag 11 april gratis toegankelijk, van 09.00 tot 18.00 uur.

Er zijn 22 exposanten aanwezig; in totaal gaat het om ruim 30 verschillende bedrijven en organisaties. Zij laten de bezoekers op een interactieve manier zien, doen en beleven. Ook zijn er beide dagen diverse Kennissessies voor volwassenen en allerlei Junior Colleges voor jongeren.De productie van het event is gerealiseerd door Smart Camels uit Groningen.

Speciaal voor dit nieuwe evenement is de FTE-test ‘Check Your Talent’ ontwikkeld, door Parantion uit Deventer.
Hiermee kunnen bezoekers aangeven waar ze goed in waren, wat ze leuk vonden en waar ze misschien hun werk van willen maken. Bij deze test is een gesigneerd shirt van FC Groningen en een door FC Groningen-spelers gesigneerde bal te winnen.

Een publiekstrekker belooft de Knikkerbaan Challenge te worden.Bij deze speciale opstelling is de uitdaging (challenge) dat een ‘knikker’ zo langzaam mogelijk van boven naar beneden valt. Het team dat de langzaamste tijd neerzet, wint een I-pad. Na afloop van FTE gaat de Knikkerbaan permanent naar De Magneet van de Hanzehogeschool.

Als wervingsactie heeft de organiserende Stichting Future Talent Experience ‘Talent voor Talent’ opgezet. Hiermee kunnen mensen, die het gedachtegoed van FTE en daarmee het evenement willen steunen, een bedrag van 10 euro (1 talent), of een veelvoud, doneren. De helft van de opbrengst gaat rechtstreeks naar een goed doel: de Stichting Leergeld in Groningen en Drenthe.

Vorige week is een bijlage van 16 pagina’s over FTE verschenen in alle edities van het Dagblad van het Noorden. Deze special is tijdens het evenement in een extra oplage van 5.000 exemplaren te zien. De NDC Mediagroep is mediapartner van de organiserende Stichting. Alle bijzonderheden over het nieuwe initiatief staan ook op de website www.futuretalentexperience.nl